Skip to content Skip to left sidebar Skip to right sidebar Skip to footer

Centrul de afaceri a fost finalizat

Centru de afaceri
Centrul de Afaceri din Negreşti-Oaş, amenajat într-o fostă centrală termică dezafectată din Cartierul Victoriei – zona Baltă, a fost finalizat. Conferinţa finală a proiectului realizat din fonduri europene a avut loc în data de 20 mai. La eveniment au fost prezenţi primarul oraşului Negreşti-Oaş, Aurelia Fedorca, arhitectul şef Maria Hallas, reprezentantul firmei Ceconi din Bixad, care a realizat investiţia, Ioan Cordaş, consilieri locali şi alţi invitaţi.

Primarul Aurelia Fedorca a arătat că proiectul în cadrul căruia a fost amenajat centrul de afaceri este finanţat în proporţie de 50% din fonduri europene şi 50% de la bugetul local. Proiectul va contribui la dezvoltarea oraşului Negreşti-Oaş sprijinind şase microîntreprinderi şi va crea noi locuri de muncă. “Dacă în urmă cu un an aici era o clădire dărăpănată, o fostă centrală termică, azi avem o clădire modernă, în care aşteptăm cu mare drag să vină şase tineri cu iniţiativă privată. Noi îi vom sprijini cu spaţiile create în cadrul acestui centru. Doresc să mulţumesc tuturor colaboratorilor noştri, în special constructorului, pentru că azi avem o astfel de investiţie realizată”, a declarat primarul Aurelia Fedorca.

Construcţia Centrului de afaceri a fost finanţată prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 1 “Sprijinul dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere”, domeniul major de intervenţie 1.1 “Planuri integrate de dezvoltare urbană”. Centrul de Afaceri a fost amenajat pe o suprafaţă totală de peste 350 de mp şi cuprinde şase birouri dotate cu toate cele necesare pentru buna desfăşurare a activităţilor economice.

Doi angajaţi ai Primăriei Negreşti Oaş, un bărbat şi o femeie, vor administra acest centru. Şase microîntreprinderi îşi vor putea amenaja aici sediile şi punctele de lucru, fiind create circa 20 de noi locuri de muncă. Pentru a accede la un birou în cadrul acestui centru, microîntreprinderile trebuie să-şi desfăşoare activitatea în domenii ca prestări de servicii turistice prin agenţii de turism, publicitate, marketing şi IT, consultanţă în vederea accesării fondurilor nerambursabile, întocmire proiecte, servicii de proiectare şi inginerie, servicii de consultanţă juridică, servicii de dezvoltare a afacerii, consultant financiar şi de dezvoltare a afacerii, contabilitate. În acest sens, reprezentanţii Primăriei au întocmit un set de condiţii de admitere în centru, criterii menite să departajeze solicitările.

Primarul Aurelia Fedorca a mai precizat că speră ca până la finele lunii iunie toate birourile să fie ocupate şi că acest centru va rezolva o parte din problemele cele mai stringente ale microîntreprinderilor din oraş, şi anume lipsa spaţiului.